Висока техничка школа струковних студија
Szabadkai Műszaki Szakfőiskola
Subotica Tech - College of Applied Sciences

Позовите нас +38124/655-201

Имагине Цуп 2015

Тим МадWаке добио је почасну награду-признање (Хонорабле Ментионс) учествујући уизазову "УX Цхалленге" за Гамес категорију. Из оправданих разлога овај тим није учествовао у државном полуфиналу - Хакатону који је одржан 3. и 4. априла у просторијама ИЦТХуб-а у Београду. Остале две екипе су са својим играма учествовале на овом догађају. Хакатон представља маратон у програмирању који траје 24 часа. Током 24 часа такмичари су имали помоћ од стране својих ментора као и ментора који су им додељени на такмичењу из студија МадХеад Гамес.

Тим АА Девелопмент чине Вања Тумбас, Виктор Војнић, Андреј Тилингер и Игор Илијин, студенти информатике. Ментор ове екипе је др Сања Маравић Чисар, професор Високе техничке школе струковних студија у Суботици.

На такмичењу су учествовали са 3Д игром РЕВИВЕ. Идеја за ову игру настала је после поплава које су 2014. године захватиле Србију, Босну и Херцеговину и Хрватску. Ова природна катастрофа однела је многе животе, а и годину дана након поплава помоћ је потребна још многима. Поред поплава, постоје још многе несреће које могу да се десе а које су изазване људским фактором, првенствено саобраћајне несреће. У таквим ситуацијама, врло је важно познавање прве помоћи јер то може да чини разлику између живота и смрти.

РЕВИВЕ је осмишљен са идејом да промовишемо прву помоћ и да кроз игру пружи многе корисне информације како се понашати у одређеним ситуацијама које могу да представљају опасност по живот, како би људи могли да науче како да помогну другима којима је помоћ потребна. Како велики део светске популације игра видео игре, намера је да се ова чињеница искористи и да се подстакну људи да почну више да размишљају о првој помоћи. Играјући игру, играч пролази кроз различите ситуације које су осмишљене тако да га науче да буде сналажљив, да брзо мисли и да импровизује што је врло често неопходно приликом пружања прве помоћи. Даљи развој игре ишао би у правцу коришћења виртуелне реалности у игрању РЕВИВЕ-а, као и да се развије игра за конзоле Xбоx ОНЕ и Плаyстатион 4.

Тим МиБ (Маке ит Бее) чине Инес Копиловић, Арпад Рожа, Давид Малатенски и Арпад Ходик, студенти информатике. Нјихов ментор је др Златко Човић, професор и шеф катедре за информатику на ВТШ Суботица.

Нјихова игра носи назив То Бее ор Нот То Бе. Игра је 3Д и првенствено је намењена за таблет рачунаре и има за циљ да укаже на важност постојања и очувања пчела као и да едукује људе о заштити животне средине. Идеју су добили на основу резултата разних истраживања која показују да у свету умиру читаве колоније пчела и да ово има катастрофалне последице на биодиверзитет и пољопривреду. Без пчела 80% биљака ће нестати, самим тим и воће и поврће што ће имати несагледиве последице на цео живи свет. Кроз едукативну стратегију употебом логике играчи могу да коришћењем своје колоније пчела опрашују цвеће и стварају мед у комбинацији са водом. Сваки скупљени полен и креирани мед доносе поене уз помоћ којих играч може да повећа број својих пчела. Током скупљања меда играч треба логички да размишља да ли може да опрашује неки цвет ако пада киша или је нека друга временска непогода у питању. Поред тога вребају и друге опасности: пестициди, болести, грабљивице. Будући план је да се направи мултиплаyер верзија као и да се убаци гео локација која би омогућавала персонализацију игре јер би играч играо у условима у којима се и физички налази. Тим МиБ жели да у игру убаци и едукативна питања као и да креира интегрисани систем (блог и мобилна апликација) који би служили за ширење текстова који покривају ову проблематику.

Екипе ВТШ-а нису успеле да се пласирају у државно финале, али је учешће на 24-часовном Хакатону донело нова искуства, нова познанства и нове идеје за даљи развој. Било је тешко остати будан 24 сата, бити сконцентрисан, размишљати и програмирати, али су студенти ипак успели.

Жири је похвалио оба тима за идеју игара, посебно им се свидело што су у питању едукативне иге које имају социјални карактер и што се за разлику од већине игара у којима је циљ убити противника, овде учи како помоћи другима или како помоћи окружењу у којем живимо. Суботички студенти се надају да ће имати прилику да поново учествују следеће године и да ће остварити још бољи пласман пролазом у финале.

Тим МадWаке пласирао се у државно финале у оквиру Инноватион категорије које ће се одржати 18. априла у Београду. Овај тим чине студенти који су већ учестовали на Имагине Цуп такмичењима, а то су Лабади Хенрик (проглашен за најбољег Мицрософт студент партнера за ову годину у Србији),Сузана Палфи, Ернестина Зубан и Корнел Ковач. Нјихов ментор је др Златко Човић.

МадWаке ради на пројекту Тхе Цуп који представља паметну чашу и мобилну апликацију која мери количину попијене воде на дневном нивоу и уколико тај ниво није довољан обавештава корисника, јер сви знамо да је недовољан унос воде у организам узрочник различитих болести Чланови овог тима развијају сопствени прототип паметне чаше и надају се да ће успети да се пласирају на светско полуфинале као представници Србије.

Рад са младим, талентованим и амбициозним људима увек се претвори у позитивно искуство и свима из организационог тима Хакатона, такмичарима и менторима ће остати у лепом сећању.